Afscheid en eerste dagen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kiki Berends - WaarBenJij.nu Afscheid en eerste dagen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kiki Berends - WaarBenJij.nu

Afscheid en eerste dagen in Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Kiki

03 Februari 2017 | Australië, Brisbane

31 januari was het dan eindelijk zover; tijd om naar Brisbane te gaan! Mijn dag bestond uit het bij elkaar zoeken van de laatste spullen, om na een laatste check alles in te gaan pakken. Ik had alles gesorteerd in packing cubes, maar het bleek toch lastiger dan ik dacht om alles in mijn backpack te krijgen.. Besloten om toch nog een oude sporttas mee te nemen voor de spullen die er niet meer bij pasten, ik zou uiteindelijk toch een deel van de spullen achterlaten in Brisbane, voordat ik echt ga backpacken!
’s Middags kwam mijn oma nog even langs om afscheid te nemen en tot mijn grote verbazing kwam Demi even later ook binnen lopen met de mededeling dat ze mee ging naar Schiphol om mij uit te zwaaien! Aan het einde van de middag vertrokken we met z’n vieren naar Schiphol en at ik mijn voorlopig laatste ‘Nederlandse’ avondmaal; pizza. Toen was het tijd om alvast mijn bagage in te checken en inmiddels was Floor ook gearriveerd op Schiphol. Na het inchecken van mijn bagage zag ik ineens Kirsten en Manon op me af komen rennen. We hadden het weekend nog met z’n drieën doorgebracht maar ze konden het niet laten om als verrassing naar Schiphol te komen, de lieverds!
Floor en ik gingen allebei nog wat drinken met onze familie en vrienden tot het echt tijd was om afscheid te nemen. Wat tranen en knuffels later, liepen Floor en ik richting de douane, waar nog een mini fotoshoot ontstond omdat iedereen nog even een laatste foto wilde maken voordat we achter de douane waren.

We waren al snel door de douane heen en hadden nog een uur voordat we konden boarden; tijd om te proosten met een biertje dus! Om 22:00 uur vertrok onze vlucht naar Dubai en hier konden we gezellig naast elkaar zitten, er zat verder niemand bij ons, dus we konden mooi onze spullen dumpen op de stoel in het midden. De vlucht verliep prima; we kregen nog een complete maaltijd voorgeschoteld; kip tandoori + toffee pudding (wat ook daadwerkelijk lekker was voor de verandering), deed een aantal naps en ik keek het laatste seizoen van New Girl. Eenmaal in Dubai aangekomen hadden we een overstap van 3 uur voordat onze 14 uur durende vlucht zou vertrekken. Deze tijd vloog ook zo voorbij, we dronken een sapje en keken rond bij de winkeltjes. Alles moest en zal glimmen, dus je zag continu mensen met een dweil heen en weer lopen. Eenmaal bij de gate aangekomen werden we gelijk verblindt door de eerste zonnestralen, heerlijk! Tijdens deze vlucht konden we niet meer naast elkaar zitten, maar we zaten wel op dezelfde rij; Floor helemaal links van het vliegtuig en ik helemaal rechts. Ik zag in het begin wel op tegen deze lange vlucht, maar deze ging voor mijn gevoel sneller voorbij dan de eerste vlucht. Ik kwam er namelijk achter dat er seizoenen van Vampire Diaries (een van mijn favoriete series) op het entertainment systeem stonden, dus ik kon eindelijk verder kijken aangezien Netflix een seizoen achterloopt. Ik heb een half seizoen gekeken, een aantal korte naps gedaan en op het einde nog Bridget Jones’Baby gekeken. De service was wederom top! We kregen een pakketje met daarin een oogmasker, sokken en tandenborstel en kregen daarnaast nog 3 maaltijden: vlees met aardappelpuree en groente als diner, een stuk pizza als snack en een omelet, croissant en wat fruit als ontbijt.

Donderdag 1 februari kwamen we vroeg in de ochtend aan in Brisbane, door het tijdsverschil hadden we woensdag overgeslagen. We kwamen gelijk uit bij de border control, maar daar kwamen we al snel doorheen, aangezien we geen gekke dingen bij ons hadden die we moesten aangeven. Vervolgens hadden we al snel onze koffers gevonden en konden we aansluiten in de lange rij naar de uitgang, waar werd gecontroleerd of je alle benodigde stempels had gekregen bij de border control. Toen we eenmaal buiten waren, wisten we niet hoe snel we onze vesten uit moesten doen; het was pas 08:00 uur ’s ochtends en er was al een strakblauwe lucht met 25 graden! We stapten in een taxi richting onze kamers en de taxi chauffeur vertelde ons alvast wat meer over Brisbane. Na een ritje van 20 minuten kwamen we aan bij UniResort, waar we nog een stukje steil omhoog moesten lopen met onze bagage om vervolgens 20 minuten te moeten wachten tot de receptie open ging. We waren niet de enige die aan het wachten waren dus we maakten alvast een praatje met de andere wachtenden. Nadat we onze spullen hadden afgezet bij de receptie, kleden we ons snel om naar een zomerse outfit en vertrokken we samen met Aileen, een meisje die we hadden ontmoet tijdens het wachten, richting het winkelcentrum om de hoek. We konden pas vanaf 14:00 uur onze kamers op dus we hadden tijd zat om even wat te eten en rond te snuffelen in het winkelcentrum. Wat bleek; dit is het grootste winkelcentrum van Brisbane, dus je kan hier met gemak uren spenderen. Van kleding, telecom, wellness tot 3 grote supermarkten (waaronder een Aldi lol) en een food court, er is echt van alles!

Halverwege de middag konden we dan eindelijk onze kamers op! We zitten niet in hetzelfde appartement, maar wel in hetzelfde gebouw. We zitten allebei in een appartement met 3 anderen, waarmee we een keuken, woonkamer en balkon delen. Iedere kamer heeft een badkamer met douche + toilet, ideaal! Ik ving een glimp op van mijn overbuurmeisje maar die verdween al snel weer in haar kamer en verder heb ik geen idee of alle kamers bezet zijn. School begint volgende week pas, dus dan zullen er waarschijnlijk meer mensen komen.

Verder hebben we de afgelopen twee dagen vooral allerlei ‘basisbehoeften’ geregeld; zo hebben we nu een Australisch telefoonnummer, ov-kaart en bankpas. Daarnaast hebben we ook wat boodschapjes gedaan en zijn we met de bus naar het centrum geweest. Toevallig kwamen we toen ook al langs onze school, dus we weten ook al hoe we daar moeten komen! Morgen zijn we van plan om de hele dag in het centrum van Brisbane door te brengen, lekker de toerist uithangen dus! Onze introductie is volgende week woensdag t/m vrijdag dus mijn volgende blogpost zal daarover gaan.

Cheerio!

  • 03 Februari 2017 - 15:56

    Timo:

    Aaah leuk om te lezen kiekske! Hahah ben stiekem super jaloers zowel de reis als het weer. Have fun!

  • 03 Februari 2017 - 16:00

    Lotte:

    Jaaaaa! Wat leuk :)

  • 03 Februari 2017 - 16:04

    Frank :

    Fijn om allemaal te lezen Kiki.
    Het wachten in nu op jou volgende verslag. Veel plezier

  • 03 Februari 2017 - 16:24

    Je Buuf Marja :

    Fijn dat het allemaal voorspoedig is verlopen succes en genieten geweldig

  • 03 Februari 2017 - 20:05

    Hester:

    De kop is eraf. Het klinkt allemaal goed. Ben benieuwd naar je volgende blogspot. Veel plezier.

  • 03 Februari 2017 - 20:12

    Ilse:

    Mooi verhaal Kiki! Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen. Ik kijk uit naar de volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Actief sinds 03 Feb. 2017
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 5156

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 19 Juli 2017

Studeren en backpacken in Australië!

Landen bezocht: