Deadlines, Melbourne en veel regen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kiki Berends - WaarBenJij.nu Deadlines, Melbourne en veel regen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kiki Berends - WaarBenJij.nu

Deadlines, Melbourne en veel regen

Blijf op de hoogte en volg Kiki

30 Maart 2017 | Australië, Melbourne

De afgelopen weken was ik vooral druk met het werken aan mijn opdrachten om de deadlines te halen en zoals het er nu uit ziet, heb ik 4 van de 5 opdrachten gehaald! Het scheelt dat ze hier werken met opdrachten in percentages, dus die ene opdracht die ik waarschijnlijk niet gehaald heb, kan ik weer ophalen met een andere opdracht ☺

Verder heb ik de afgelopen weken niet veel activiteiten gedaan, het weer was vaak regenachtig dus er waren ook nauwelijks meer avondjes aan het zwembad mogelijk helaas. Wel heb ik voor het eerst een Indiase curry op; ‘Butter Chicken’, wat me prima beviel. Ook ben ik met Floor en Claudia naar een optreden geweest van de muziekstudenten van onze school. Het was leuk om te zien welke verschillende muziekstijlen ze zoal spelen en ze speelden naast wat eigen nummers ook een aantal covers. Daarnaast heb ik inmiddels ook mijn eerste kroegentocht in Brisbane overleefd! Voor $35 konden we onbeperkt drinken + gratis entree bij 4 kroegen, prima deal, aangezien drankjes gemiddeld 8-10 dollar kosten. Deze kroegentocht werd georganiseerd door een studievereniging van Floor’s huisgenootje dus die ging ook gezellig mee met haar vriend. Het leuke was dat ze een dresscode hadden voor de avond: pyjama party! Iedereen liep in een onesie, tweedelige pyjama, of alleen met sloffen of een slaapmasker op. We hebben ons prima vermaakt die avond en gelijk weer een aantal leuke kroegen van binnen gezien!

Na alle drukte rondom school vond ik het wel weer tijd voor een weekendje weg, dit keer naar Melbourne! Deze trip stond al een maand gepland, maar ik kon er nog niks over vertellen want het was een verrassing voor papa. Mijn ouders zouden namelijk afgelopen weekend ook in Melbourne gaan doorbrengen, dus samen met mama heb ik in het geheim dit tripje gepland. Vorige week zaterdag was het dan zover, op naar Melbourne. Het was maar 2 uurtjes vliegen vanaf Brisbane, dus voordat ik het wist was ik alweer geland. Vanwege de verschillende tijdzones in Australië, kon ik ook gelijk mijn horloge een uur vooruit zetten. Het was echt heel leuk om weer even wat tijd door te brengen met mijn ouders en vooral de blik van papa toen hij mij weer zag, was onbetaalbaar! Omdat beelden meer zeggen dan woorden, hierbij 2 filmpjes van mijn dagen in Melbourne:
- https://www.youtube.com/watch?v=CeWCRmTLsVM&t=60s
- https://www.youtube.com/watch?v=PX_rIyFYOGs

Dit zijn filmpjes die papa gemaakt heeft, aangezien hij wat sneller is met editen, dus misschien dat mijn eigen filmpjes later nog een keer komen.

Maandagochtend namen we afscheid van elkaar want mijn ouders moesten door om op schema te blijven met hun roadtrip! Nadat ze mij hadden gedropt bij een havenstadje, heb ik daar nog even rondgestruind om vervolgens de tram terug naar het centrum te pakken. Daar heb ik nog wat sightseeing gedaan, lunch gehaald bij mijn favoriete broodzaak ‘Breadtop’ en voordat ik ’s avonds terug vloog heb ik nog wat gegeten en gedronken met Luud, die ook studeert op Fontys ACI en nu op exchange is bij JMC Academy in Melbourne.

Inmiddels ben ik alweer een paar dagen terug in Brisbane, waar het weer helaas alleen maar slechter is geworden. In het noordoosten van Queensland was er 2 dagen geleden orkaan Debbie, waar wij nu de nasleep van hebben: 24/7 regen. Waar ik woon is het gelukkig nog niet heel erg, maar plaatsen dichterbij de kust kampen met flinke overstromingen waardoor zelfs scholen vandaag en morgen dicht zijn. Als het goed is, is het dit weekend gedaan met de regen, dus laten we hopen dat dat geen 1 april grap is en ik weer van het zonnetje kan gaan genieten!

  • 30 Maart 2017 - 11:42

    Eefjefricandel:

    Wat een super gave surprise was dat Kiki!!

  • 30 Maart 2017 - 11:47

    Monique:

    Tot over 9 dagen! Dan zien we elkaar weer xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Actief sinds 03 Feb. 2017
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 5157

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 19 Juli 2017

Studeren en backpacken in Australië!

Landen bezocht: